inlägget innehåller reklam/information om egen verksamhet

Här kommer lite blandade funderingar kring mitt jobb som egen företagare och bygget av det nya varumärket.

Jag försöker komma in i en bra balans mellan jobb och allt annat som livet innehåller. Det går segt – jag är faktiskt ganska förvirrad och ofokuserad.
Kanske lite orolig också.
Pandemi med nya restriktioner är en rätt kass kombo med en stor lokal som har saftig hyra då man varken kan skapa utbildningar, events eller fylla butiken med härliga kunder. Allt kommer bli bra, är säker på att vi kommer klara det men ibland känns det ju lite hopplöst minst sagt. Nu lägger jag dessutom investeringar i att bygga upp sortimentet mer och det river ju lite i magen helt klart – kommer kundunderlaget finnas i år?

Förra året satsade jag verkligen och investerade i väldigt många arbetstimmar men det är inte hållbart i längden. Hur kul jag än tycker det är – jag behöver återhämtning och mer fokus på hälsa.
Nu har jag ju i och för sig anställt så jag ska bli avlastad och fokusera på det jag är bäst på – på detta sätt blir det mer hållbart och vi kan växa organiskt på ett klokt sätt i alla de verksamheter vi jobbar med. Vi ska inte tappa några bollar, vi ska vara konsekventa och veta vilken riktning vi har i alla lägen.
Värdegrunden är viktig här – ni som följer oss ska veta vad ni får, det ska vara hög kvalité på både vårt sortiment och vår kommunikation, vi vill vara konsekventa men ändå överraska och vara nytänkande.

Jag tänker mycket på hur jag kan bygga en spännande visuell plats både fysiskt och digitalt – en plats där man lär sig något nytt, skapar nyfikenhet och som är i ständig förändring. Nu har vi till exempel möblerat om och skapat nya ytor. Har också funderingar på om jag ska sälja ut alla möbler under en helg och bygga upp ett nytt scenario i butiken i år. Vad tycker ni?

Tehyllan måste få vara kvar såklart – och kassan, dessa är platsbyggda och behövs för att verksamheten ska fungera.

Ett bord har flyttats och hamnat bredvid soffan. Väggen kanske skiftar i färg en vacker dag… vem vet…

Vi älskar verkligen den här arbetsplatsen och det ska bli en fröjd att skapa mer roliga grejer här – så snart det finns möjlighet.
Angående restriktionerna så följer vi givetvis dem och sätter upp tydlig information vid entrén om vad som gäller i butiken, hur många man får vara här inne och så vidare. Det ska nog gå bra – vi har ju stort och rymligt.

Från det ena till det andra.
Idag har jag fått lite gjort i alla fall för jag har redigerat alla bilder på dessa lyktor, lanserat dem och lyckats knåpa ihop ett nyhetsutskick. Får ni dem?
Vad tycker ni om dem i så fall?

Älskar de här i bordeaux – de gula sålde tydligen slut på ett nafs.  Får se om vi köper in fler.
Vill ni kika på hur det ser ut på hemsidan just nu ? Här kan ni också scrolla längst ner och signa upp er på nyhetsutskicket så ni inte missar något – Klco.se

Imorgon ska jag jobba här igen – på förmiddagen ska jag fotograferas till ett magasin och på eftermiddagen har jag en stor intervju gällande ett roligt och blommigt jobb jag gör under 2021. Därefter blir det fix med hemsidan och de nya linneplaggen som väntas komma in i vår.
Hoppas ni mår fint och har fått en okej start på veckan.

Lämna ett svar till Charlotte Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Kommentarer till “Blandade funderingar kring mitt jobb

  1. Fick ditt nyhetsbrev 👍🏼 Blev glad! Vackra bilder och produkter och lagom med text. Förstår att det är svårt att driva din verksamhet när du inte kan samla människor. Håll ut så blir du belönad rikligt! Du har skapat en härlig mötesplats. Önskar att jag bodde närmare! Kram