Snopet – jag fick lägga mig…

Jag knäppte den här serien bilder på mig själv och Boris med stativ och självutlösare tidig morgon denna nyårsafton. Min man kom och hjälpte mig i slutet med sista fotot då han var på väg ut i längdskidspåret med pannlampa fäst på huvudet. Barnen sov och det var knäpptyst.
Älskar dessa morgnar uppe i fjällstugan – först mörkret med tänd brasa och nybryggt kaffe, sedan gryning genom snötäckta granar och till slut en sol som stiger upp över himlen. Naturen här uppe är magisk minst sagt.

Vi lämnade Orrliden i söndags och packade bilarna fulla med barn, hund och andra nödvändigheter för att ta oss hem till västkusten igen. Vi hade två bilar med oss upp för vi fick inte plats med kompisar och Boris annars. På vägen hem började en feber krypa i kroppen på mig och det var riktigt svårt att köra när jag blev så sjuk.
Fy satan. Fick stanna och sova en liten stund och proppade i mig kaffe och värktabletter så jag inte skulle somna vid ratten. Jösses. Sedan dess har jag legat. Gick ner för att brygga mig själv mer te denna morgon och tog en dusch igår. Mer ansträngning har inte funkat. Har bara sovit, kollat serier och gjort det absolut nödvändigaste för KLco digitalt.

Sjukt stressande som egenföretagare och inte ha möjlighet att sjukskriva sig ordentligt – börjat kolla på avtal över jobb som måste göras, klausul vid sjukdom…har fått maila med leverantörer från sängkanten och tittat på prover genom disigt dagsljus från sovrumsfönster. Pusslat med personal som måste jobba i butiken istället för mig och ja, det kan man ju säga, nackdelen med eget är att oavsett så har du alltid ansvar över att allt rullar. Även om du är i fjällen med familjen eller sjuk så kan du inte stänga av och checka ut.
Men det finns mängder av fördelar med eget så det väger upp hundra gånger om.

Är så galet stolt över vårt arbete 2022 och jag är precis på den platsen jag vill vara – älskar att driva detta företag framåt även när jag snorar och knaprar Ipren.

Men så snopet va?!
Jag hade bokat en pt måndag morgon, 2 januari, tänkte storstäda och styla om hela butiken, sätta upp tavlor i sovrummet hemma och städa ut julen rejält. Vilken trist början på det nya året. Men jag har nu glott på båda säsongerna av Udda Veckor på Discovery – grym serie. Nu ska jag kolla på En förlorad Tid på CMore och hålla tummarna till att jag är frisk innan fredag då jag ska på jobbresa till helgen.

Hur mår ni? Har ni också varit sjuka under jullovet?