shoreline

subbe_lagerqvist-6966

Egentligen hade vi lite olika orsaker att klättra upp där vid Subbe Fyr där i skymningen. subbe_lagerqvist-6935

Vi ville bland annat fota nyheter. Som denna rosenkvarts. Mir hade flätat håret och tagit på sig en alldeles särskilt härlig färg att matcha den karga kustlinjen med.

subbe_lagerqvist-6939 subbe_lagerqvist-6964Flätan föll i den hårda vinden och kimonon trasslade. Jag bar runt på två kameror och stativ med röd mössa nertryckt över öronen.subbe_lagerqvist-6972

Molnen tjocknade och regnet började till slut falla i tunga droppar över oss.subbe_lagerqvist-6977

subbe_lagerqvist-5967

Fint att bära runt nacken till decemberklänningen tänker jag. Och den lilla läderväskan kan agera fodral till både mobil, mynt och smycken. Eller hur?

subbe_lagerqvist-6995

Kimonon är inte vår. Den är från Kyss Johanna där vi alltid finner det vackraste att hänga ovanför våra egna klänningar.

subbe_lagerqvist-7006

Vi har en mängd nyheter i shopen. Nya prints från havet, smycken och klänningar. Ville mest berätta att du hittar finfina julklappar hos  mig och Mir på For Good Luck alltså… blink blink.
kram och fin kväll till dig.

morotsfrossa

carrot_lagerqvist-7293

Något riktigt bra och enkelt att göra dessa frusna dagar är morotssoppa. Vräk i massa chili, vitlök och ingefära så blir det värsta förkylningskuren dessutom. Jag brukar riva ner lite apelsinskal och pressa i en hel apelsin också. Mixa alltihop efter det kokat med buljong och hacka i grönkålen sist… Det där med grönkålen var faktiskt Marie på Håkesgård som inspirerade med.carrot2_lagerqvist-7290

Idag var det mörkt hela dagen och regnet smattrade på rutan mest hela tiden. Jag försökte klara av en del hemmafotograferingar under den ”ljusa” delen av dagen och jobbade ikapp med kontorsjobb där efter bland tända ljus och avsvalnande temuggar. Allt utan avbrott. Kors vad jag har varit effektiv. carrot_lagerqvist-7296

Soppa blev det ju.carrot2_lagerqvist-

Denna bok köpte jag av Sofia på Mokkasin på marknaden i helgen. Jag köpte den till min man egentligen men har börjat bläddra i den själv. Riktigt bra, intressant och rolig. Nu ska jag runda av kvällen här och krypa till sängs.

om helgen

 

kustfolk 4_lagerqvist-7236      Vi hade en helt fantastisk helg tillsammans. Så mycket kreativitet, klokhet, skratt och kärlek på ett och samma ställe. Underbart!

kustfolk 3_lagerqvist-7207

Vi avslutade lördagen med att ha en middag för alla utställare hemma hos mig. Dorthe på John’s Place hade långkokat världens godaste höstgryta och Mir hade fixat ihop en julig pannacotta om alla ville ha receptet på. Supermysigt!

kustfolk 4_lagerqvist-7231

Sedan sov vi gott några timmar för att sedan vakna upp till en gemensam frukost för de som sov över. Finns knappt något som är finare än långa söndagsfrukostar. Eller hur?

kustfolk 4_lagerqvist-7234

Fint inslagna presenter. Lyxigt!

kustfolk 4_lagerqvist-7240

Så här fint var det på Tant Johannas bord innan marknaden drog igång.

kustfolk 4_lagerqvist-7242

Finheter hos Sofia på Mokkasin.

kustfolk 4_lagerqvist-7245

Ska du unna dig en egen julklapp i år eller ge någon då håller av något himla  ”lukta gottigt” så måste du klicka hem en handkräm från Dorthe. Doften är helt beroendeframkallande och alla som var med på marknaden fick habegär. Mir pratade om doften i flera timma …hahaha… Kryddig men inte för tung liksom.

kustfolk 4_lagerqvist-7246

Jag har en sådan här wallhaninging på väggen i skrivande stund. Den är så himla flott. Måste ta reda på vart de ska sälja dem för du bör lägga vantarna på en. Vissa hade till och med bladguld på…
Jennie och Lisa har verkligen fina planer på g.

kustfolk 4_lagerqvist-7248

Kreativa ungar ska man också ha på en marknad såklart.

kustfolk 4_lagerqvist-7250

Fokus var det ja. Nu ska jag ta tag i denna tisdag.

mornings

mornings_lagerqvist--2

Mornin’
Här har solen gått upp över krispig frostklädd morgon.

mornings_lagerqvist-

Överallt står blommor från helgens äventyr och jag smyger runt i raggsockar, mjuka handledsvärmare och halsduk inomhus. Honung i mitt te.

mornings_lagerqvist-7252

Idag ska jag få in ett av dessa print i shopen och skicka filer hit och dit.

mornings_lagerqvist-7268

Och så ska jag städa upp bland alla presenter jag fått. Killarna och jag hade värsta kalaset här med massa fina paket igår. Varmt tack till alla berörda! mornings_lagerqvist-7270

My point of view. Om jag vänder mig om alltså… Men nu är det full fokus åt andra hållet in i datorskärmen och redigering istället. Önskar Dig en fin dag i solen.

Och stort tack till alla besökare på Kustfolk denna helg. Verkligen en succé!!

Kustfolk i Varberg

kustfolk2_lagerqvist-7181

Hur går det under vår kreativa marknad?

-Jo, tackar som frågar. Det går suveränt bra. Har du besökt oss redan kanske…?

kustfolk2_lagerqvist-7180

Tant Johanna gör de finaste buketterna.

kustfolk2_lagerqvist-7182 kustfolk2_lagerqvist-7183

Drömma- Lotta bjuder på fin fotokonst.

kustfolk2_lagerqvist-7184

Le Kiosk har extra fina härligheter med sig.

kustfolk2_lagerqvist-7186

PÅ Sofias bord är det alltid vackrast.

kustfolk2_lagerqvist-7187

Hennes man har till och med snickrat ihop fina displaylådor till henne. Lyllos!!kustfolk2_lagerqvist-7188

kustfolk2_lagerqvist-7190

Lisa och Jennies wallhangings måste du försöka lägga vantarna på idag . Sååååå sjukt läckra!kustfolk2_lagerqvist-7192

Söta Emma var där.kustfolk2_lagerqvist-7189

kustfolk2_lagerqvist-7198

Nu är det dags att göra söndag på Kustfolk också och vi ska hasta iväg efter en mysig frukost tillsammans.

kustfolk2_lagerqvist-7203

Vi ses va? Kustfolk i Varberg, Birger Svenssons 16, kl 11.16

(Ät soppan, vansinnigt smaskig…)