I de svenska fjällen

ski_Kristin_Lagerqvist

Vi avslutar 2016 och påbörjar det nya året i de svenska fjällen. Dagar fyllda av vänskap, kärlek, skidåkning, god mat och fantastiska naturupplevelser.

ski_Kristin_Lagerqvist-2

Jag varvar skojig utförsåkning med familj och ensamma reflekterande stunder i längdskidspåret.

ski_Kristin_Lagerqvist-6

Jag älskar när vi tränger ihop oss sjutton runt middagsbordet om kvällen och barnens ögon lyser av lycka när alla får berätta sina önskningar inför det nya året. Någon vill göra fler mål under kommande säsong och en annan vill vara mindre blyg. En annan vill njuta av god mat och en tredje vill träna mer.
Igor vill bli kung under kommande år. Den finaste.

ski_Kristin_Lagerqvist-3

Mysiga stunder i bastun då himlen färgas rosa och benen är alldeles möra.

ski_Kristin_Lagerqvist-4

Tidiga morgnar med kokt ägg och oboy i glaset.

ski_Kristin_Lagerqvist-5

Nu drar vi hemåt och jag längtar så det värker i hjärtat efter en promenad längs havet och ett dopp i det blå.
Men jag får vänta ett slag till för jag ska bara hem och packa om för att kasta mig in i en taxi och åka på jobbresa.
Ses på en annan kontinent.

Innanför och utanpå huden

labruket_Kristin_Lagerqvist

I år gav jag mig själv en generös och genomtänkt julklapp.

De senaste månaderna har jag blivit mer och mer intresserad av att ta hand om kroppen både invärtes och utvärtes. Jag äter bättre, proppar mig själv full av nyttigheter och har också börjat läsa på flaskorna jag väljer att ställa i badrumshyllan.

Minst en liter varmt citronvatten varje dag. Jag använder aldrig kallt vatten eftersom kroppen tar ett tag på sig att bearbeta det och det krävs mer energi för att bearbeta kallt vatten än varmt. Alltid färska citroner, helst ekologiska om möjligt. Jag pressar ut saften från en halv citron i en stor bringare och dricker vattnet direkt på morgonen på fastande mage.

TIPS. Lägg i ingefära i ditt varma vatten någon gång då och då.
Pukka har många bra teer som jag också dricker dagligen. Har alltid med mig i väskan också så jag slipper dricka te som inte är framställt på ett bra sätt.
Gurkemeja är en väldigt läkande ört som rensar bort plack i hjärnan, kan förhindra Alzheimerz och förebygga tumörer. Gurkmeja kan även användas för att förstärka effekten andra vitaminer. Detta har jag i pressade juicer.

labruket_Kristin_Lagerqvist-2

Och till huden.
Från L:A Bruket har jag nu en hel arsenal av grejer jag tvättar och smörjer mig med. De har ju en butik i Varberg som jag besöker då och då. Jag lyxade också till det med en fuktåtergivande mask från Chanel i år. Den har jag i ansiktet nästan varje natt nu under vintertiden.

Jag skrubbar varsamt ansiktet med den lilla borsten med ansiktsrengöring och torrborstar hela kroppen innan dusch varje dag.

labruket_Kristin_Lagerqvist-3

En ansiktskrubb med mandelolja och salt och en bra olja för ansiktet under kalla torra dagar.

labruket_Kristin_Lagerqvist-4

Jag har lyssnat på Kakans podd ”Under Huden” också och fått många bra tips.
Så mycket härligare och roligare med de dagliga rutinerna nu.

Om 2016

krick

Inspirerad av Johanna så samlade jag också ihop mina mest gillade bilder på Instagram under 2016 till ett inlägg här på bloggen.

Jag hatade verkligen min profil när jag var tonåring och skulle aldrig få för mig att bli fotad på detta sätt. Men nu, nu verkar det vara den posen jag känner mig mest bekväm med… hahahaha..

Den blå dörren. Omåttligt populär på Instagram. Likaså mitt vitrinskåp som jag själv håller väldigt kärt.
Granen 2016. Nu åker den ut!
Kerstin’s vackra orangeri på Mellby Klockargård. Alltså, såååå fint!
Och så Minnas härliga vardagsrum. Älskar tapeten ihop med panelen, skåpet och tavlorna.

Mitt 2016 har varit otroligt omtumlande och bokstavligen kastat mig omkull. I maj sa jag upp mig från min fasta anställning för att sakta ner tempot och vara mer hemma. Jag ville också satsa helhjärtat på mina egna verksamheter. Otroligt skönt och klokt prioriterat.

Även om livet varit svajigt privat och jag dragit ner på mina arbetstimmar så har jag haft ett strålande år på jobbfronten.
Bloggen har rullat på fint och jag tycker fortfarande att det är väldigt roligt och utvecklande att vara i den här branschen där jag både träffar spännande människor och får fin direktkontakt med er som följer mig.
I år tog jag ju faktiskt emot priset som Årets Kreativa Företagare i Varberg. Vilken ära!
Jag är dessutom nominerad till Årets Inredningsbloggare inför Elle Decoration Design Awards i februari och det känns både smickrande och roligt. Har du inte röstat än så kan du göra det här.

Miranda och jag har också haft en otroligt fin utveckling både i Sverige och internationellt med vår webbshop For Good Luck under 2016. Nu sätter vi målplan för 2017 och bygger vår egen kollektion med egendesignade plagg och smycken.

Nu ser jag verkligen fram emot 2017!

God Fortsättning vill jag önska er som följer mig!