vaknade här

eggers_kristin.lagerqvist-8252

Vi har varit bortresta hela veckan och avslutade med ett hejdundrande 50-årskalas igår. Kalaset var på Hôtel Eggers och vi slog verkligen klackarna i taket till sent på natten. Jag hade klätt mig i leopardmönstrat och pumps.eggers_kristin.lagerqvist-8243

Eftersom min man och jag kom direkt från familjesemestern med många timmar i bilen så var vi vrålhungriga och grundade med lite sushi på rummet.

eggers_kristin.lagerqvist-8245

Vi bodde på rum 133, en klar favorit med härlig balkong och vackra fönster med detaljer från tidigt 1900-tal.eggers_kristin.lagerqvist-8259

I restaurangen var det dukat för festligt kalas och kvällen var välfylld med god mat, glada skratt, galet bra musik och mycket bubbel.eggers_kristin.lagerqvist-8453

Här har vi en välförtjänt paus i dansandet och tar lite frisk luft utanför.eggers_kristin.lagerqvist-8461 eggers_kristin.lagerqvist-8465

Så denna morgon vaknade vi alltså upp här med trötta dansfötter och glädje i bröstet. eggers_kristin.lagerqvist-8467Sedan promenerade vi ut i ett soligt Göteborg för en kaffe på Da Matteo och en runda på Artilleriet innan vi begav oss hem. eggers_kristin.lagerqvist-8470Nu har vi landat hemma i Varberg igen, packar upp  och planerar äggmålning. En lugn påskhelg med mycket trädgårdshäng väntar. Fin helg till dig.

 

Sofia flyttar in

mokkasin10

Jag har följt Sofia på Mokkasins blogg i hundra år typ. Och under åren som bloggare  har jag också haft möjlighet att lära känna denna härliga tjej i verkligheten också.

mokkasin11

Det glädjer mig verkligen att nu kunna välkomna henne som bloggare här på Lovely Life. Så coolt och kul att få ha Sofia som bloggkollega.

mokkasin12

Kika nu in på hennes blogg här och hälsa henne varmt välkommen.

Alla foton i detta inlägg är tagna av Sofia.

 

Konsert ladan. Weeping willows kommer. wow!

konsert_stromma_kristin.lagerqvist-5595

Hon är härlig den där Marina. Nu har hon inte bara byggt om den här ladan på Strömma för fylla med skratt, kärleksfulla tal, långbord fyllda med vackra ängsblommor, fuldans, fullt med ljusslingor i taket och festlig känsla inför bröllopsyra…

konsert_stromma_kristin.lagerqvist-5354

nä nä… Det här är nu faktiskt numer en konsertlada utan dess like… Skön livemusik i ladan alltså! Hur härligt låter inte det?

Om du vill ha tips inför sommaren i Varberg så notera detta med stora bokstäver i almanackan!

konsert_stromma_kristin.lagerqvist-576Här är ett foto från utsidan av ladan på Strömma. Härligt va?
Se fler foton från ladan och Sigrids bröllop här.

konsert_stromma_kristin.lagerqvist-5385

Undrar om man kan få sitta här uppe och sjunga med för full hals… (?)IMG_7033

Kolla konsertschemat!! Ebbot, Weeping Willows (!) , Selma & Gustav, Anna Ternheim och  Solala. Är detta ett aprilskämt, tänker du då…

Nej, på riktigt. Detta kommer bli en magisk sommar på Strömma Farmlodge. Miljön, musiken, maten, fikan… Jag har dessutom  provätit deras Chiligryta med guacamole och svurit högt över storheten i den. Lite Ebbot, skymning över åkrarna, en öl i ena näven, chiligryta i magen och mannen vid min sida… den du..

konsert_stromma_kristin.lagerqvist-7357Biljetterna släpps den 10e april och köps här. Självklart har Marina löst någon form av transferbuss från Varberg fram och tillbaka.  Jag längtar!

Denna helgen öppnar förresten Strömma Framlodge för säsongen och inviger den nya fina Butiken. Åk dit och ta en påskfika vetja!

Vill du förresten ha dina kids med i den populära Boardweek eller på Surfers Kids  i sommar så släpper Surfers Paradise platserna idag. Det går åt fort så snabba på. Detta är sommaren då jag själv köper mig en gul Long Board och ska bannemej bli asagrym!