Låser och åker hem

Vi går upp tidigt då det fortfarande var mörkt ute och packar ihop. Jag har sovit oroligt och drömt mardrömmar om en av mina söner hela natten. Jag sätter på åtta koppar kaffe, tänder ljus och börjar tömma kylskåpet. Morgonsolen där uppe över hustaken – snart når den vinterträdgården. Det är något visst med att … Fortsätt läsa Låser och åker hem

Med goda vänner i det franska huset

Vi har haft goda vänner här under några dagar och det har varit en fröjd att få uppleva Languedoc tillsammans. 
Matmarknad, bad i hav, mängder av ostron, långa frukostar, sena middagar och givande samtal. Tillbringar man hela dagar tillsammans så hinner man prata färdigt om saker och kanske delar man ännu djupare och givande samtal … Fortsätt läsa Med goda vänner i det franska huset