Trädgården i Frankrike

Vi lämnade Le Vigneron vid 10-tiden igår och vid lunchtid idag körde vi in i Varberg. Känner mig både matt och deppig och ska därför krypa ner i sängen tidigt denna afton. Innan jag åkte så vattnade jag mina växter med näring och bar upp ekfatet till vinterträdgården. Här i ska jag plantera ett sort … Fortsätt läsa Trädgården i Frankrike

Börjar packa ihop

Jag håller på och fixar iordning huset för att lämna Frankrike. Det gör mig ledsen. Känner mig olustig och illa till mods. Fick vi gjort allt vi ville? Hann vi med både vila, familjeliv och att komma iordning i vårt nya hem? Nej, kanske inte. Jag är alltid tidsoptimist och får aldrig ihop det jag … Fortsätt läsa Börjar packa ihop

Soluppgång, sommarkatastrof och idyll – blandning vi alla har tänker jag…

Godmorgon. Denna soluppgång möter mig varje morgon då jag öppnar fönsterluckorna och brygger dagens första kaffe. Fåglarna sjunger samtidigt som de flyger över byn – som att de vill väcka dagen till liv medan de de första gyllene strålarna letar sig in över de svala golven. Dags att krypa ner här igen med kaffet. passa … Fortsätt läsa Soluppgång, sommarkatastrof och idyll – blandning vi alla har tänker jag…