reklam för egen verksamhet

Det närmar sig släpp hos oss på K. LAGERQVIST och idag har vi fotograferat en hel del linneplagg i vår butik. Här har vi naturligt ljusinsläpp från våra stora fönster och vi kan lätt rulla bort plaggen som är till försäljning och rulla upp en bakgrund istället. Vi har beställt en rulle målarduk som är i brun väv på ena sidan och målad vit på andra. Det var ingen billig historia men den ska fungera bra i många år tänker jag. Kanske att vi målar en vacker bakgrund en dag.

Emma Green har varit vår modell några gånger nu och jag tycker hon passar varumärket jättefint. Ni kanske känner igen henne som friidrottare? Nu arbetar hon som PT – en otroligt inspirerande och duktig som man kan boka upp digitalt. Ett stort tips är att följa henne på Instagram där hon delar en mängd tips kring träning hemma och ute i naturen.
Emma har på sig blusen som också heter just Emma på detta foto och på söndag lanserar vi den i svart.

Den efterlängtade randiga pyjamasen släpper vi också.

Även den populära blusen Kristin fylls på i lagret igen. I vitt – så poppis!
Ser ni det vackra bältet här? I mars kommer våra läderprodukter och jag ser verkligen fram emot att berätta om dessa för er.
Så spännande!

Vi passade på att fota lite plagg som behövde uppdaterade foton. Emma är så fin i rutig klänning här.
Sitter och redigerar bilderna nu men började snegla på klockan redan vid sex och undrade om jag kunde gå och lägga mig…
Nu är klockan åtta och vette sjutton. Kan jag skjuta på allt arbete till 06 imorgon bitti tro?  Så trött nu.

Kolla så smart. Det är fasen det bästa med vår affärsmodell – vi kan göra det mesta själva och fort går det. Visst får jag lägga x antal timmar på redigering men hellre det än att betala flera tusen för inhyrd fotograf, stylist, make up, ljussättning, redigering mm.
Jag menar inte att det inte är värt det. Jag menar bara att vi sparar pengar som vi kan lägga på annat då vi behärskar detta själva. Vill dock ha någon annans blick på mitt varumärke någon gång och kanske ska fråga en fotograf jag uppskattar om lite hjälp. Absolut med rörligt till sommaren i alla fall. Har testat att skapa rörligt samtidigt med kampanjbilder en gång och det blev kaos. Hatar att klippa film också – det tar otroligt lång tid och jag kan liksom inte heller.

Allt man kan förenkla och spara på är bra. Men för den sakens skull ska man inte tumma på kvalitén tycker jag. Hade jag inte känt mig trygg som fotograf så hade jag absolut investerat i bra bilder – otroligt viktigt.

Fick frågan om vi är nöjda med vårt namnbyte. Jag vill gärna svara ja här. Allt känns verkligen kanon.
Men det bästa är såklart att fråga våra kunder. Är ni kunder hos oss och vad tycker ni?
Hängde ni ens med i svängarna och hur känns det?

Vid årskiftet bytte vi namn – från KLco till K. LAGERQVIST. Förändringen är en naturlig utveckling av det varumärke vi byggt upp sedan 2020. Genom att förädla och förfina konceptet vill vi fortsätta vara relevanta och finnas nära våra kunder. Så för att förstärka den personliga känslan och kopplingen till vårt ursprung samlade vi vårt arbete under varumärket K. LAGERQVIST. Läs gärna mer om oss här.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Kommentarer till “Fotografering och lansering

  1. Jag tror jag föredrog det gamla namnet, KLco. Mest för att det kändes mer unikt och på nått sätt sammanfattar de olika delar/personer varumärket arbetar med. Men förstår att det är en del av en slags renodling. Kan dock inte låta bli att läsa det som Klagerqvist.

  2. Jag tyckte Klco lät och såg coolare ut, och att det var lättare att säga och komma ihåg stavningen på. Vad olika vi kan tycka! <3 Viktigast är i alla fall att plaggen är lika underbara, jag kan inte köpa något just nu men jag trånar och längtar tills jag har möjlighet.

  3. Älskar, älskar den randiga pyjamasen! Ett tips är att hitta modeller i alla storlekar du säljer plaggen i så att säga. Vore så bra att se hur det sitter på tex XL för att få en känsla hur det faller/smiter åt etc. Det ligger lite i tiden också att inkludera fler storlekar kanske. Men jag vet att du tänker på det mesta så det är säkert redan något ni funderat på och ev. valt bort.
    Kommer den randiga pyjamasen som tyg i något mer plagg tro? Fantastisk!

    1. Det här har jag också tänkt på! Alla modeller har ungefär samma kroppstyp. Så det är svårt för andra att se hur plaggen skulle sitta på dem och är L verkligen en L osv. För det är det verkligen inte alltid. Jag beställer inte om jag inte kan se ungefär hur det kan se ut. Det blir riktat till en verkligt homogen grupp.

      1. Håller helt med! H&M hade t ex jättebra variation på modeller ett tag, många fina plus size-modeller – nu har dom av någon anledning slutat med det och alla tjejer är återigen ”klassiskt modellsmala” så jag köper inga kläder från dom längre. Inte heller från andra varumärken (som K. Lagerqvist) som inte har något annat än smala modeller. Det är helt enkelt för svårt att föreställa sig hur plagg sitter på en kurvigare kropp, man orkar inte chansa när det är så stor sannolikhet att man får lov att skicka tillbaka.

        Vore kul om ni hade lite större storlekar också, åtminstone 2XL.

        Gillar verkligen det nya namnet, jättefint och enklare att komma ihåg! 🙂

        1. Tack för feedback – ja, det är en kostnadsfråga när det kommer till att boka fler modeller och göra större storlekar. Det kostar mycket att ta fram storlekar men förhoppningsvis kan vi öka när företaget växer.
          tack för feedback, 🙂

  4. Så fint och inspirerande att få se ’bakom kulisserna’! Det nya namnet är jättefint, klassiskt och svårt att uttala fel, låter seriöst och tidlöst. Stort grattis till detta och tack för all inspiration! Hälsningar från en följare som verkligen följer dina kanaler med glädje och upplever att hela ditt varumärke tagit ett stort kliv uppåt/framåt senaste året och aldrig slutar inspirera och imponera.

  5. Spännande med nytt och fint som alltid! Ett litet önskemål för framtiden: att de står i infon om skjortorna/blusarna vilken typ av krage det är eller ännu hellre att den syns i någon bild. På flera av de gamla modellerna så syns inte kragen under ett vackert hår. Har då fått leta runt bland olika färger för att hitta någon där den möjligen kikar fram. Har själv oftast uppsatt hår och då gör kragen så stor skillnad. Bara ett litet önsk från mig! Tack för en väldigt trevlig blogg! //Karin

    1. Instämmer på det här med hår, det är ofta för mycket och i vägen för att se plaggen. Det är väldigt vackert men inte så funktionellt, gärna om håret är åt sidan på vissa bilder eller att plaggen visas enskilt.
      Skulle gärna se någon modell med lite mer byst.

      Tycker både namnen var bra så ingen specifik favorit. Men uppskattar helheten av dina varumärken, tack för fin och klok blogg💫

  6. Jag har alltid tyckt att det gamla namnet var krångligt och att man knappt kom ihåg hur det var nu igen. 😉

    Så gillar det nya, passar perfekt!

  7. Jag tycker det är ett bra byte! Visste aldrig hur jag skulle uttala KLco, även om jag tror du beskrev det flera gånger 🙂
    Heja dig, du är så inspirerande och klok!

  8. Nya namnet är så bra.
    Elegant faktiskt!!
    Förlåt men jag tänker Karl Lagerfeldt.
    Är kvar lite i tillväxt pratet.
    TiLLVÄXT…
    Växa till det vi alla gör
    Växa till i visdom och kunskap.
    Växa till / göra bättre på alla sätt.
    Tillväxt i företag och
    ensidigt titta på öka vinst bara.
    Då blir det just snävt och bara fult.🤭
    MEN ATT VÄXA TILL
    det är fint det, eller??
    🌟Bra intention, mitt är
    TILLIT…behöver lägga fokus på det. A