reklam för mitt egna varumärke

Nu när vi närmar oss årsskiftet har jag den stora glädjen att berätta att jag byter namn på mitt varumärke – KLco blir K. LAGERQVIST.
Detta är ett naturligt steg i vår utveckling. Så för att förstärka den personliga känslan och kopplingen till vårt ursprung samlar vi nu vårt arbete under varumärket K. LAGERQVIST. Spännande – visst?

När jag startade KLco för fyra år sedan så inrymde varumärket så många olika delar och jag visste inte riktigt vad som skulle uppskattas mest av mina följare och kunder. Vi hade konst, te, workshops, smycken, keramik och mycket mer. Men med tiden så har det utkristalliserats – det är våra linnekläder som uppskattas mest och det är också där mitt hjärta är. Jag älskar att skapa klassiska, hållbara och bekväma linnekläder som bygger en hållbar garderob att bära under många års tid.

Så här ser vår nya logga och vårt flotta monogram ut.
Vi kommer arbeta solitärt med både logotyp och monogram men även tillsammans så här. Det är min vän Jennie Blomkvist som hjälpt mig ta fram detta och som ni ser så flirtar uttrycket lite med vårt tidigare namn. Bra för igenkänning tänker jag. Det är dessutom lite “arts and crafts” och “Bauer” över den och det känns fint och klassiskt.

Men visst är det läskigt – jag har jobbat så hårt för att etablera KLco under dessa år och det känns oerhört utmanande och skrämmande att ta detta steg. Men jag hoppas jag får följare och kunder med på tåget och jag är beredd att tjata lite och upprepa mig en aning så att ingen missar mitt namnbyte – ni får ha överseende om ni känner så. Det här är viktigt för mig och är inget jag vill göra halvdant.

Det var fint att Emma Green ville jobba med oss med ett uppdaterat bildspråk. Jag har köpt en tio meter lång duk för måleri och använder den bruna tygsidan och den vita utefter behov. Vi har fotat om alla teblandningar och jag ska ta mig igenom hela vårt sortiment också i vår egna “studio”.

Det är inte bara ny logga man behöver när man byter namn.
Kors så mycket att tänka på! Vi har skapat en grafisk profil när det kommer till kulörer och typsnitt att använda både på sociala medier, mailutskick och hemsida. Att bara ändra namn hos Instagram, Facebook och TikTok har fått mig att nästan kräkas av nervositet. Tänk om det inte funkar…
Och hemsidan. Vojne, vojne… När jag skriver detta så ska ni veta att både jag och min tekniker har dygnat för att lyckas peka om hemsidor och få allt korrekt med Klarna, mail, texter och länkar. Det tog sin lilla tid med alla förändringar och nu sitter jag i butiken med datorn i knät och ser vårt lokala tryckeri sätta upp K. LAGERQVIST i gyllene bokstäver bakom kassan. Dags för en kaffe till tror jag.

Nytt förpackningsmaterial, vykort, mailsignatur… listan är lång och jag kommer säkert komma på en hel del andra situationer där det behövs en handpåläggning vad tiden lider.

Så glad för detta steg. Vad tycker ni?

Jag älskar verkligen detta rena uttryck men har inga planer på att helt sluta fota våra linneplagg utomhus. Det går att blanda givetvis.

Vi tar ett nytt tag kring vår kommunikation gällande hållbarhet också. Min inställning till detta har tidigare varit “show & don’t tell” och jag vill att hela vårt varumärke ska genomsyras av att vi gör allt vi kan för att ta så hållbara beslut som möjligt i företaget. Att det ska vara en självklarhet och inget jag berättar om som någon form av “greenwashing” i en rätt så smutsig branch.
Vi arbetar i textilbranschen och det bästa för miljön hade naturligtvis varit att bara utbilda sig till sjuksköterska och lämna branschen för influencers och kläder. Eller så kan man göra det bästa man kan inom den genre man befinner sig i.

Och det är trots allt klokt att berätta för kunder om vilka val man gör så konsumenten kan avgöra själv vilka företag de vill investera i och handla av. Här kan ni läsa mer om vårt arbete kring hållbarhet och om vår produktion.

Känner mig förväntansfull och glad. Jag lägger ned hela min själ i det jag skapar och jag hoppas det känns hela vägen ut till er. Jag fick en så fin komplimang av min vän Anna på sms precis “Har just tittat på Karin o Karl Larsson. Ser Karin i dig på många sätt ❤️ ” Det var bennemej det finaste jag hört i år!

Stor kram. Kika in hos K. LAGERQVIST nu och se vad vi skapat och berätta gärna vad ni tycker – även om ni hittar något som är fel såklart så jag kan ändra i så fall.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Kommentarer till “KLco blir K. LAGERQVIST

  1. Jag undrar över produktionen i Litauen, arbetsvillkor och löner? Det kanske verkar sjävklart för dig men för mig säger inte produktion i Litauen så mycket. Lycka till med ditt varumärke!

    1. Då ska jag förtydliga detta i informationen – i Litauen jobbar de med liknande villkor som vi i Sverige.

      De har bra arbetsvillkor och löner samt ett av deras satta värderingar är “Vi har gott om utrymme för mångfald och har respekt för varandra och det vi kan bidra med. Vi respekterar varandras tid och förstår att eftersom vi är olika måste vi acceptera dessa skillnader.” Det tycker jag är fint och bra.

      Det är en trygg och bra arbetsplats som är familjeägd och vi har god dialog med många i teamet.

  2. Vad otroligt spännande! Underbara produkter. Jag gillar nya namnet. K. Lagerqvist känns mindre anonymt och mer rejält och jovisst, ”Karin Larssonigt!” Stort lycka till!

      1. Ett sådant fint lugn över alla bilder och vackra färger! Instämmer med alla, loggan är snygg och vågen är så fin! Imponerad över ditt driv och framåtanda! Du verkar värna om ditt företag, hålla just din tråd igång och det gör ditt företag för mig som kund spännande att man vill vara med på tåget och se allt nytt som kommer in! En fröjd att följa och handla hos dig!

  3. Jennie har skapat en logga som är 10/10 stjärnor. Vilken fin utveckling framåt! Förenklat och förfinat ❤️

    Kollade in på er hemsida både nu och för många timmar sedan och det finns en länk som ännu inte fungerar, i övrigt ser det bra ut. Några radavstånd som du som är noga kanske vill fixa till också, så att det är enhetligt i och mellan texterna. Länken som krånglar är “Blusar” på första sidan. Klickar man på er meny och in på “Blusar och skjortor” fungerar det däremot. Kanske ni ska ha Blusar och skjortor” som länknamn på framsidan också så det blir samma som i menyn?

    Grattis till en fantastisk nystart ????

  4. Supersnygg logga och namnet känns så mycke skarpare på något sätt.
    Mer självklart.
    Både tydligt, tidlöst och stilrent.
    Snyggt och smart med namnbyte och ursnygg logga.
    Hejjar på dig Kristin och följer givetvis även denna resa.
    Du är fantastisk och sååå inspirerande.
    Kram Carro Anderberg

  5. Så BRA med processen och namnbyte! Så enkelt, självklart och inbjudande på ett annat sätt ???????????? ????

  6. Fint, gillar det enkla! Inspirerande till min egen lilla verksamhet också, det där med att skapa en grund att utgå ifrån med färger osv. Lycka till och bra jobbat!

  7. Heja dig Kristin! Det är så spännande att följa din entreprenörsresa och se hur varumärket utvecklas och läsa om hur du tänker och resonerar kring det du skapar. Ser inte bara KLCO utan också en våg i den nya loggan. Så fin!

  8. Snyggt! Loggan, färgerna, bilderna alltihop! Och jag gillar det här namnet mycket mer än ditt tidigare firmanamn. Ärligt hade jag svårt att komma ihåg det ????

  9. Fantastiskt fint Kristin, både i bild och språk! Stort grattis till modig och spännande lansering, hemsida, logga och varumärke – briljant, heja dig!! ⭐