Om Daniella Witte – Söndagsintervjun

daniella_kristin_Lagerqvist

Det är dags att kicka igång söndagsintervjun igen. Först ut denna höst är Daniella Witte som är bloggkollega här på Elledecoration.se och också en god vän.

Daniella är kreativ, inspirerande, trygg, modig och klok. Jag tycker hon har väldigt vettiga värderingar, har båda fötterna på jorden och har en ödmjuk och sund inställning till livet. Dagarna vi tillbringade tillsammans i Barcelona på Pia Ulin’s workshop var väldigt fina och jag sparar dessa minnen nära hjärtat.

Hej Daniella,

Första frågan ut -Vad äter du helst?

Älskar att göra sallader av olika slag, sen är jag löjligt förtjust i grillat. Självklart, ekologiskt och närodlat så mycket det bara går. Tycker det är så grymt härligt att utbudet av den typen av mat och dryck blir mer och mer lättillgänglig. Min dröm är att vara självförsörjande av grönsaker under sommaren men som det är i livet just nu, får jag nöja mig med att handla av vår lokala grönsakshandlare. Superbra det med.

Sen älskar jag choklad till eftermiddagskaffet. En fin belöning  som jag unnar mig efter en hektisk arbetsdag.

daniella_kristin_Lagerqvist-7

Ok, vad äter du inte?

Gör det väldigt enkelt för mig genom att inte äta någon typ av halvfabrikat, med undantag någon gång i bland när tiden och orken tryter, då värmer vi fryst pizza i ugnen och gör en riktigt god sallad till. Faktiskt supergott!

daniella_kristin_Lagerqvist-5

Vad brinner du för?

Förutom att jag älskar skapandet och brinner oehört mycket för mitt jobb, så är det ett välbalanserat liv!

Jag strävar ständigt efter att få det viktigaste jag har i livet – att vara välmående. Det är att få jobb, familj, vänner och hälsa att gå hand i hand. Det är inte alltid alls så himla lätt, men eftersom jag inte alls mår bra av obalans styr jag oftast upp situationen ganska snabbt när det ”skakar”. Man kan nog summera det med att jag brinner för att från grunden skapa något som är hållbart på lång tid. Vad det än gäller så går kvalitet före kvantitet.

daniella_kristin_Lagerqvist-4

Vart reser du helst och varför?

Lika mycket till vackra platser jag inte varit på innan som till min mormor i Småland. Långresa till Asien eller en weekend med husvagnen spelar ingen roll. De flesta nya platser ger mig alltid någon form av inspiration och avkoppling. Paus och distans från vardagen är viktigt att ta sig tid till då och då.

daniella_kristin_Lagerqvist-3

Vad lyssnar du på?

Åå, ja musik får mig verkligen att må bra. Lyssnar  just nu mycket på jazz och svensk musik.

Har du något bra tips du vill dela med dig av?

Att inte ha fördomar. Jag har en tro om att de flesta människor gör sitt bästa utifrån sin förmåga och förutsättningar. Utgår man från det och är tydlig i sin kommunikation så tror jag att man kan få en vissen kvist att knoppa igen. Alla har vi någonting intressant och betydelsefullt att tillföra.

 

En viktig rutin för dig?

Minst två morgnar i veckan träffar jag min kompis kl 05.30 för att starta upp dagen med en timmes powerwalk. Dessa dagar mår jag så oförskämt bra i både kropp och knopp. Helt klart en rutin jag inte skulle vilja vara utan.

daniella_kristin_Lagerqvist-2

Ditt jobb som stylist och fotograf är verkligen spännande och inspirerande. Kan du berätta lite om hur en arbetsvecka kan se ut?

Efter 6 år nu som egenföretagare har jag äntligen fått till bra rutiner och flöde i mitt arbete. Måndagar försöker jag först och främst hålla till planering och det administrativa. Sedan är det fullt ös med olika styling och fotograf-uppdrag, och allt vad det innebär. Det är hårt slit och det handlar om att hela tiden vara enormt fokuserad på sin idé att och leva sig in i den. Det är ju den som sedan ska bli en visuell upplevelse för kunden och en bild man ska kunna leva med länge.

 

Jag är som i en bubbla under min arbetstid där varje minut är effektiv tid. Låter galet men det är så det är för att få allt att snurra. Hade inte klarat mig utan min assistent Maria som jobbar hos mig två dagar i veckan. Hon avlastar mig med att hämta och lämna rekvisita och fixar så att allt är i sin ordning runtomkring. Innan jag hade henne hos mig var allt stök och kaos och jag hade en känsla av att jag aldrig hann med. Det vill jag inte vara med om igen.

När dagen är slut och familjen är hemma tar jag helt ledigt fram till dess att vi nattat barnen. Då tar jag och min man fram våra datorer en stund. Det är oftast då jag bloggar.

 

Till sist – Vad drömmer du om?

Just nu drömmer jag väldigt mycket om min nya studio som vi ska bygga i vårt gamla stall. Den kommer ge mig massor av möjligheter, ytor och ljus för mina framtida uppdrag.

 

Tusen tack vackra Daniella!

Ta del av Daniella Witte’s blogg här på Elledecoration.se

en bätte fredag

friday_kristin_Lagerqvist-10

I fredags hade jag med mig kameran nästan hela dagen. Jag jobbar mycket hemifrån och tycker det är helt underbart att kunna ha full fokus på barnen under morgonen och få iväg dem på ett bra sätt till skolor och sedan ta tag i mig själv. Jag brukar gå en snabb promenad för energins skull, därefter äta ett ägg samt dricka juice och kaffe.

friday_kristin_Lagerqvist

Men i fredags mötte jag istället upp Jennie Blomqvist, Lisa Burenius och Diba på Okéns B&B för lite frukost. Där var röda mattan utrullad.

friday_kristin_Lagerqvist-2

Så vackert med alla färger nu under hösten. Efter givande samtal så kikade jag på klockan och fick brått…

friday_kristin_Lagerqvist-11

Jag skulle nämligen möta upp Simon hemma hos mig för att spela in en ljudslinga till Hallifornia.

friday_kristin_Lagerqvist-12

Simon har ett riktigt fint Instagramkonto med mängder av härliga bilder från Varberg. Jag tycker om det här inlägget då vi hade jobbat i 12 timmar på Notes for Peace och kikade in på efterfesten och hela terassen gungade av ”The botten is nådd”.

friday_kristin_Lagerqvist-13

Vi sa hejdå och jag jobbade en stund vid datorn.

friday_kristin_Lagerqvist-3

Vid lunchtid så cyklade jag ner till mitt tryckeri som ligger på samma gata för att känna på papper och prover. Jag ska göra en grej och längtar efter att få berätta.

friday_kristin_Lagerqvist-14

Precis utanför tryckeriet ligger Rimas Foodtruck. Där satt två coola vänner som hade lunchpaus. Man ser nästan på den tjusiga klädseln vilket huvudkontor de tillhör. Vi pratade en liten stund och jag tryckte i mig min favorit, ett gott nanbröd med halloumi och sesamfrön på.

friday_kristin_Lagerqvist-15

Sedan gick jag en snabb promenad längs strandpromanedan under min lunchrast och stannade till hos Surfers på vägen hem. En ny mössa, sockar till Igor och en Bloomy Drink istället för kaffe kom med därifrån. Sedan blev det datorjobb igen.

friday_kristin_Lagerqvist-16

Barnen drog iväg till kompisar under eftermiddagen och en vän och jag möttes upp vid Damernas nakenbad för ett kallt dopp och lite aw. Så mysigt!

friday_kristin_Lagerqvist-17

Solen värmde och det var kanske 14-15 grader i vattnet. Älskar det klara vattnet på hösten.

friday_kristin_Lagerqvist-18

Sedan cyklade jag hem och myste med familjen. Älskar dessa höstdagar i Varberg.

lördag i trädgården

garden_kristin_Lagerqvist

Idag  värmde oktobersolen upp trädgården riktigt ordentligt så jag bestämde mig för att greja runt i växthus och rabatter. Flyttade stenar, planterade om och knipsade av vissna blommor. Med ungarna runt fötterna och på studsmattan mest hela tiden och sedan lite pannkakor och kaffe på det. fint så.

garden_kristin_Lagerqvist-2

Ett växthus förlänger verkligen säsongen i trädgården. Speciellt om man har en värmekamin där inne.

garden_kristin_Lagerqvist-4

Jag fann en vacker gungstol som jag var tvungen att bära med mig hem för någon vecka sedan så nu kan jag krypa ihop här med en bok och en filt över knäna under mjuka höstdagar.

garden_kristin_Lagerqvist-5

Siv är med. Hela tiden. Hon lämnar knappt vår tomt och är väldigt kärvänlig.Häromdagen kom hon in med en söt radhake i munnen dock och då blev jag alldeles bestört. Inte ok.

garden_kristin_Lagerqvist-3

Äppelkaka ikväll igen då…

Hoppas du också har en fin lördag.

under isen

surf_kristin_Lagerqvist

Hej där! Fredag redan. Är mitt emellan möten och jobb så jag kikar in lite snabbt med något av det vackraste jag sett på länge.

surf_kristin_Lagerqvist-2

Hade precis en liten ljudinspelning här hemma vid matbordet med bästa Simon Lautrup för Hallifornia och innan han stack visade jag honom en film som jag snappat upp i Nordic Surfers Mag’s feed.

surf_kristin_Lagerqvist-3

Jag samlar på vackra surfböcker och tidningar, ja. Helst då svart kallt vatten. Ska investera i ett vattenhus så jag kan bege mig ut och fota liknande. Här är filmen. Om Johanna. Under isen. Titta och njut. Titta sedan igen. Och igen.  Jag har tittat minst sju gånger…
Trevlig helg.

 

Min man- Mest klickade ever

jonas_Kristin_lagerqvist-3397

Det är dags att kicka igång Söndagsintervjun här igen på bloggen. Men först! En liten tillbakablick på några av de som publicerades under våren.

Min man Jonas var med en söndag. Aldrig har jag haft så hög statistik gällande besökare förut, varken innan eller efter denna dag. Roligt tyckte Jonas som också skrattar gott åt att hans back flip på vår studsmatta denna veckan nästan har 10 000 visningar i mitt feed på Instagram.
Jag är väldigt stolt över att få dela livet med en så inspirerande man. Han bollar familj, karriär och träning med ett imponerande engagemang och med stor ödmjukhet.
Läs hela intervjun med Jonas.

mir_Kristin_lagerqvist-1478

Miranda Rebecca är min partner.
Vi driver For Good Luck tillsammans och ibland får vi nypa oss i armen för tusan vad roligt det är. Och vad bra det går! Vi skickar klänningar och smycken runt hela världen i skrivande stund och har till och med fått ta in hjälp med att packa ordrar varje vecka.
”Make money while you sleep, travel and have fun” var vårt motto när vi drog igång detta sidoprojekt. Miranda är alltid positiv, sugen på äventyr och väldigt mjuk i hjärtat. Ska bli så spännande att se hur vår framtid tillsammans ser ut.
Läs hela intervjun med Miranda.

hakesgard_kristin-lagerqvist-9065

Marie Emilsson driver Håkesgård utanför Varberg. Jag älskar hennes stil och kreativa själ. Hon är så varm och ren rakt igenom, gör liksom sin grej och har sådan härlig känsla i allt hon tar sig för. Heja Marie!
Läs intervjun med Marie.

johanna91

Johanna Bradford är min närmaste bloggkollega och också en god vän. Trots att hon är tio år yngre så känns hon bra mer mogen än mig många gånger och det är ofta hon ger mig kloka råd och peppning i olika arbets- och livssituationer. Älskar hennes lugn som hon kombinerar strålande med enormt driv och sprudlande kreativitet.
Läs intervjun med Johanna.

malin_kristin-Lagerqvist-3966

Malin Persson är bland den coolaste kvinnan jag träffat. Så jäkla vacker, ödmjuk och med båda fötterna på jorden. Positiv, energifylld, klok och superkreativ. Alltihop i samma förtjusande lilla människa. Hennes stil är alltid väldigt inspirerande och då gäller det allt från vad hon äter, har på sig, vart hon reser och hur hon inreder. Bästa Malin!
Hon är dessutom bloggkollega här på Elledecoration.se.
Läs intervjun med Malin.

marina_kristin-Lagerqvist-6713

Marina Evertsson är yrvädret som driver succésagan Strömma Farmlodge i Tvååker. Det är krut i henne ska du veta. Hon fixar allt och är en cool mamma. Jag älskar att hon är så skör och stark på samma gång och att hon är en drömmare  precis som jag. Hon födde dessutom en liten Daisy mitt i boklansering och precis innan högsäsongen drog igång och fixade sommaren med bravur. Cool katt!
Läs intervjun med Marina.