Här kommer en lördagshälsning från mig. Hoppas ni har en mjuk helg och är bland människor ni älskar.

Jag har jobbat fram till tre och sedan har jag cyklat med familjen längs strandpromenaden i vinden och tittat på vågsurfare. Skäms lite över att jag inte surfat något i Varberg i år fast vi haft de bästa förutsättningarna. Jag har faktiskt inte tränat i huvudtaget sedan pandemin drog igång i Sverige… några få löprundor bara.
Jag tappade liksom rutinerna och har bara jobbat som tusan, tagit hand om trädgården och varit med familjen. Det känns i kroppen. Och i psyket.

Dags att komma igång med bra rutiner igen.

Hur går det för er? Förändrades era träningrutiner också i våras?

Så mycket äpplen i år. Ska nog investera i verktyg så jag kan musta här hemma i år. Har ni tips?

Blommor i stövlarna. Det har väl ni också då och då?

När Katrin Bååth var och besökte mig sist så hade hon med sig en gåva hon visste jag behövde. En supersnygg sekatör har hon tagit fram och paketerat i en fin ask. Ett tips på present till den trädgårdsintresserade.

Vet du – jag är så himla trött nu. Jag behöver semester tror jag.
Eller i alla fall några dagar då jag kan pilla mig i naveln och sträckglo på en serie eller sjunka ner i böcker. Jag ska i och för sig på en trip nu i veckan med kollegor och det blir ju skönt att komma bort från vanligt jobb några dagar men jag hade nog kanske behövt ligga still och vara lite själv också nu efter en intensiv sommar.

Ja, ja, det är inte synd om mig på något sätt. Allt är bra. Jag drog fjärilskortet och där stod det att jag ska ha extra tålamod och vara snäll mot mig själv –  & att dagliga rutiner skulle göra mig gott.

Boris. Min bästa vän.

Och så började jag fota med min polaroid igen. Eller det var ju faktiskt mellanbror som knäppte just detta fotot under äppelträdet.
Jag längtar efter att skriva längre blogginlägg med mer genomtänkt innehåll – mer personligt och mer analyserande. Och att intevjuerna ska ta fart igen här. Sådär ja, nu har jag sagt det högt (skrivit det) – då är det väl bara att avsätta tiden för att göra detta möjligt.

Önskar dig en fin helg.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Kommentarer till “Träning och vila

  1. Tack för ännu ett fint inlägg.
    Min träning har fortsatt, utan avbrott. Jag har bara ändrat så att jag mer håller mig på en plats i gymet, försöker göra så mycket som möjligt vid och med viktstången utan att röra mig runt bland övriga. Och än är jag frisk så det verkar fungera.
    Jag behöver styrketräningen för att rensa i huvudet, det är min egentid.

  2. Har fryst träningskoret t o m 1 september. Sa upp det i och med pandemin men fick frågan om jag ville frysa istället .Saknar träningen, tränar inte alls mycket annars men hyfsat regelbundet. Vet inte om man vågar börja gå på träningspass, bara. Det är det jag brukar gå på. Får väl kolla upp hur träningsstället anpassat sig efter läget.

  3. Jag ändrade tidigt i våras hur jag tar mig till mitt jobb, vill helst undvika att åka kollektivt så jag cyklar till jobbet varje dag istället, blir nästan 2 mil per dag. Där får jag in lite extra träning samtidigt som jag transporterar mig, tycker det känns bra.
    Tänker på det du skriver om att behöva vila och vara själv, viktigt!! Är rätt sällan själv, oftast bara kortare stunder, men det kan jag bli bättre på.
    Tack för fint inlägg med inspirerande bilder och text!!

  4. i pressade lägen – som denna våren har varit – blir rörelse och träning viktigare än någonsin för mig. När tiden inte funnits har motionscykelns styre fått agera skrivbord till den bärbara datorn så jag tex kan svara på mail därifrån. Min hjärna fungerar bättre när benen samtidigt får röra sig…
    Testa! kanske funkar för fler?

  5. Härligt med blomster i stövlarna 🌸

    Jag undrar vad det är för en härlig kortlek du använder? Ser ut att vara så himla fina illustrationer och jag gillar också att dra kort med budskap 💫

    Ha en fortsatt fin lördag!