
Ibland jämför man sig med människor som är på en helt annan plats än vart man själv är, inte sant? Jag tänker mig inte en speciell geografisk plats utan vart man är i livet just då.
Under helgen som gick var jag bokad på scenen för Matfest i Halland tillsammans med My Feldt och Lisa Lemke som båda är halländska företagare och kreatörer. Vi pratade lite om hur man är som entreprenör och Lisa kände att hon och My var nog ganska lika i sättet – ”de bara kör och ångar fram i ett rasande tempo” medans jag är mer eftertänksam och ägnar arbetsdagar med att chilla i badkaret med Netflix, mer återhämtning och långsammare tempo alltså. Och det stämmer ju!
Jag praktiserar mycket återhämtning just nu.
Men hade jag haft småbarn samtidigt som jag drev mina verksamheter på det sätt jag gör så hade det ju naturligtvis inte funnits utrymme till det. Då hade jag bollat hundra saker samtidigt – föräldraskapets måsten med småbarn, sömnbrist och allt som hör företagandet till. Så vi befinner oss verkligen på olika platser i livet tänker jag.
För jag är nog ganska snabb och full fart framåt även om jag häller upp ett bad då och då med Netflix som sällskap.
En annan parameter jag har tänkt på som skiljer mig som företagare med andra runt mig. Det är allt personalansvar – kommunikation och schemaläggning.
Den biten tar min kollega hand om och vi är också ett ovanligt litet team i ett företag med den omsättning vi faktiskt har. Det är jag och min närmsta kollega som är fast anställda i företaget och hon tar ansvar för de timanställda även om jag är med och rekryterar såklart. Hon är alltså verksamhetschef och mest i driften vilket lämnar mig utrymme att fokusera på helheten.
Nu är jag 44 år och har andra prioriteringar än när jag var 35 och hade mindre barn. Det är som det ska vara – allt har sin tid. Självklart lutar jag mig inte tillbaka men jag tar varenda möjlighet jag kan att fokusera på det värdeord jag valt för 2023 – HÄLSA. Här ingår det träning, långa promenader, mycket vila och hälsosam mat – och just nu i livet har jag möjlighet att prioritera just detta.
Det får mig att tänka på att fråga min läkare om jag kan testa att få östrogenplåster eller gele. Jag vill inte börja använda det en enda dag för sent i livet då jag är helt övertygad om att detta hjälper livskvaliten avsevärt. Är det någon av er som har erfarenhet? När började ni och vilka symptom var det som fick er söka hjälp?
Så här ser förresten mina blogguppslag ut framöver. Vill ni addera något på min lista?
-Tid
-Dofter
-Hem/Inredning
-Medberoende
-Träning
-Så frön i ask/kallså
-Köket hos KLco
-Pelargoner
-Dahlior
-Keramik
-Företagande
-Ny kollektion
-Ansiktsmask























